maandag 4 oktober 2010

Lijstnummer D66 bekend

Tijdens de raadsvergadering van 30 september bleek dat er duidelijke verschillen waren tussen de partijen over het wel of niet fuseren van de gemeente met Boskoop en Rijnwoude.
Maar over één ding was de raad het (uiteindelijk) unaniem eens: de manier waarop Gedeputeerde Staten (=provinciebestuur) omgaat met Alphen aan den Rijn is beneden alle peil.Immers, Alphen aan den Rijn heeft zich in de verkennende besprekingen tussen de verschillende gemeenten en de provincie altijd open en meewerkend opgesteld. En als dank krijgt de gemeente een verplichte fusieprocedure aan zijn broek (arhi-procedure). Daarmee verliest Alphen de regie op het proces en kan het nauwelijks meer zelf bepalen hoe het fusieproces zou moeten lopen.
De raad heeft unaniem een brief opgesteld waarin de afkeuring blijkt over de werkwijze van de Provincie en waarin het vraagt om samen met Boskoop en (hopenlijk) Rijnwoude zelf een voorstel over fusie te mogen neerleggen.
Als eerste actie komen de raden van Alphen aan den Rijn en Boskoop op 11 oktober bij elkaar en is de raad van Rijnwoude uitdrukkelijk uitgenodigd.