zondag 9 april 2017

Duurzaamheid: D66 wethouder op koers en duurzaamheid volop in de belangstelling

D66 ziet het realiseren van een duurzame gemeente als een van haar speerpunten. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de D66 wethouder Ed de Leest duurzaamheid in portefeuille heeft. Er is inmiddels al veel bereikt op dit gebied. Dat blijkt uit de voortgangsrapportage die onlangs in de commissie is besproken. Op nagenoeg alle terreinen worden de doelstellingen behaald. Waar dit niet het geval is, wordt actie genomen.

5 miljoen vrijgemaakt  voor duurzaamheid

De gemeenteraad in Alphen aan den Rijn heeft een paar maanden geleden een conferentie over duurzaamheid georganiseerd. Uit deze conferentie is een raadsinitiatief voortgekomen waarin gepleit wordt voor nog ambitieuzere doelstellingen inzake een duurzaam Alphen aan den Rijn. D66 heeft actief meegedacht en meegeschreven aan dit initiatief waarin 5 miljoen Euro wordt vrijmaakt voor duurzaamheid. Inmiddels is het voorstel met een ruime meerderheid in de gemeenteraad aangenomen. Hieruit blijkt dat inmiddels een groot deel van de gemeenteraad beseft dat er veel moet gebeuren met betrekking tot duurzaamheid en dat biedt kansen voor de toekomst.

Coalitie en oppositie samen

Door samen te werken met zowel coalitiepartijen als oppositiepartijen in de gemeenteraad wil D66 haar ambitieuze doelstellingen realiseren.